brådisbrååsch

Häromdagen pillade jag ihop två broscher. Lätt som en plätt!

– Jag klippte till tygremsor; 20 cm långa och 5 cm breda.
– Sedan vek jag remsorna på längden, aviga mot aviga. Alltså långsida mot långsida, med tyget åt ”rätt håll”.
– Med nål och tråd i högsta hugg tråcklade jag samman alla fem remsorna, med stora stygn. Jag sparade en halvlång bit tråd i änden.
– När alla remsorna var sydda, rynkade jag försiktigt tyget till blomform (jag drog alltså försiktigt i tråden för att dra ihop de tråcklade remsorna).
– Sedan knöt jag ihop de två ändarna ganska hårt och knöt med några ordentliga knutar.
– Knappen satte jag fast rätt hårt. Säkerhetsnålen på baksidan likaså.

(när jag ändå var på pyssligt humör, passade på att halshugga mig själv med kameran…)


4 kommentarer on “brådisbrååsch”

  1. Kristina skriver:

    Det är inte klokt vad du är påhittig!
    Säger jag ånyo!!

  2. Kristina skriver:

    Glömde…….. Så fint det blev! 😀

  3. Frk Svensson skriver:

    Vad söta! 🙂

  4. Frk Svensson skriver:

    Jättesnygga, gillar både men extra mycket den med gigantiskt stor knapp. Läckert! 🙂


Lämna en kommentar