klänningen emelie

Igår rensade jag mitt förråd av kläder-som-jag-inte-använder-men-som-är-för-fina-för-att-slänga.
Jag hittade en fin klänning som jag ärvt av fina Emelie. Den har varit lite tajt över bysten och därför inte blivit använd.
”Tråkigt på en sån fin klänning”, tänkte jag.
Så grävde jag vidare i klädhögen och fann ett underbart linne, som jag fått av söta mamma, för hundra år sedan.
”Varför inte sätta ihop klänning och linne till en ny trasa?”

Det gjorde jag. Och här är resultatet:

På en nöjd-skala mellan 1 och 5, ger jag detta alster en 3:a.
Fin kombination av färg och mönster. Dock önskar jag att jag gjort kjoldelen lite kortare, genom att minska längden på midjedelen.

Lite snabbt hur jag gjorde:

1. Sprättade bort klänningens bilxtlås.

2. Klippte bort bystdelen på klänningen.

3. Efter lite passformsprovande framför spegeln, nålade jag ihop klänning med linne och sydde ihop.
4. Sedan nålade jag fast bilxlåset i sidan igen (detta krävde lite uppsprättande i sidan av linnet) och sydde fast.
5. Bandet i midjan sattes på plats.

Klart!

4 kommentarer on “klänningen emelie”

  1. Maria skriver:

    Tycker hela du är söt när du fotograferar dig själv i spegeln 🙂

    puss

  2. Frk Svensson skriver:

    Åh vad snygg!!
    Jo, självutlösare är tipset jag hett kan rekommendera även om det känns lite fånigt ibland….. 🙂

  3. Maria skriver:

    Ja.men……
    Du ÄR söt….hela du…..när du fotar i spegeln….


Kommentera

