robe d’une tante

När jag ändå var i farten sydde jag en klänning till.

Grävde i klädhögen och fann mosters gamla nattlinne.

En vit blus till det = perfekt.
Efter några timmars klippande, sicksackande, nålande och en himlans massa elastiska stygn på symaskinen (jag upptäckte nya funktioner på apparaten) bidde det en klänning.

 Betyg till mig själv: 2 av 5 möjliga.
Gillar de lugna färgerna och det var roligt att sy med olika sömmar,
men här och var blev klänningen en aning sne.

Ärmarna blev jag dock himla nöjd med!

Voilà! Une robe de chemise de sa tante!

5 kommentarer on “robe d’une tante”

  1. Kristina skriver:

    Denna kreativitet är fantastisk!! Blir det ”mannekängande” på stransen söderöver??
    Så försöker jag mig på lite översättning, hi,hi…..ööh.. Tantens skjortklänning??

  2. Kristina skriver:

    Aha där ser man….. jag är helt väck! 🙂
    moster = tante…. fniss

  3. Maria skriver:

    Jag tycker INTE den översättningen var ROLIG!!!!

  4. Frk Svensson skriver:

    Wow! Vilka alster!


Kommentera

