Present till liten tös.

Jag har en gullig liten kusin som fyller 6 år snart. Hon ska få en stickad tröja av mig, för kyliga vår- och sommarkvällar. Framstycket är nästan klart:

Har en ganska stor bit kvar av bakstycket. Märkligt nog är bakstycket den tråkigaste delen att sticka.

Även detta mönster hittade jag i Allt om handarbetes stickmagasin, nr 3. Egentligen har jag bara ”snott” storleksangivelser, maskantal, avmaskning för ärmhål etc. Ränderna och färgerna har jag valt helt själv. 🙂

4 kommentarer on “Present till liten tös.”

  1. Kristina skriver:

    Jag kan höra liten Vera…..
    – Hade du inget grönt garn hemma?
    – Jo… ?
    – Å varför har du inte stickat någon grön rand!!??

    • Maria skriver:

      *ASG*
      Och hon tittar mycket uppfodrande på dig under lugg samtidigt som hon lätt knyter nävarna…..

  2. Frk Svensson skriver:

    Vad fint, du är go du. Den kommer bli en succé 😉
    Gla påsk!

  3. […] Att stickningen, presenten till tösen, stirrar ondskefullt på mig ifrån sin plats i vardagsrummet. – Jaja, jag ska bara köpa mer […]


Kommentera

