ett blommigt lakan

Gott folk, skåda mitt senaste alster: Klänningen ”ett blommigt lakan”.

Jag hittade ett gammalt påslakan i linneskåpet och tänkte att ”det här blir nog perfekt för att sy upp en provklänning”. Och det blev det.

Mönstret är ifrån min gamle trotjänare Colette Patterns, lätt att följa och har många roliga detaljer som ger klänningen en extra piff. Till exempel den söta lilla kragen som sys i matchande tyg och mellanlägg som ger stadga.

Klänningen har även snygga fickor.

Blixtlås i sidan ger snygg passform.

Ja, ehrm, så här sitter den på en kropp… By the way, jag önskar mig en provdocka i julklapp…

4 kommentarer on “ett blommigt lakan”

  1. Kristina skriver:

    Oooo det lakanet fick jag av min mormor när jag var ganska liten. Tänka sig…..en fin klänning! 🙂

  2. Frk Svensson skriver:

    Gillar dig som egen provdocka 😉
    Fin den blev! Verkligen fina detaljer, som sömmarna som ger bysten fin passform.


Kommentera

