Stickat

Julklappsproduktionen fortsätter. Här är ett par smakprov.

Detta bildspel kräver JavaScript.

 

Här är min första stickade vante. Inte så snygg jag vet, men tanken med denna är att få grepp om hur delarna ska hänga ihop med hjälp av olika färger ( så att jag kan säga ”aha, det var så här jag gjorde tummen” osv…). Hur som helst, garnet heter ”Eskimo” och är väldigt mjukt och gosigt.
Mönstret är lättstickat och det bästa av allt är att man ser resultat snabbt. Du hittar det här.

One Comment on “Stickat”

  1. Linn skriver:

    Åh du är ju helt galen i garn och stickar som en toka i all sin glans, helt enkelt underbart! Vi får ta den där stickfikan snart så du kan börja lära mig allt du kan 😉
    Sitter och myser på din blogg istället för att göra allt sånt där nyttigt du vet… Men snaaart… Bara lite till… 😉


Kommentera

