värmande värmare

Det ska ju vara vår nu…och då kan man inte ha tjocka tumvantar. Nej. Man måste ha handledsvärmare. Ja.
Så jag stickade två par i helgen. Till mig och till mamma.
Mönstret heter elofs muddar från fröken c.
Jag följde det dock inte till punkt och pricka:

– efter mönstrets första aviga varv (här rosa och grönt) har jag stickat sex varv slätstickning (fyra varv på mammas), för att få en snygg kant längst ner.

– detta betyder att jag har vänt på fröken c:s mönster. Mina värmares nederkant är fröken c:s sidokant. Kolla in hennes mönster, så blir det lite enklare att förstå.

– jag gjorde mina värmare 22 cm långa.

– längst upp – en langettsöm, för en extra piff. Hur man gör, ser du här.


Bilder på mammas färdiga värmare publiceras inom kort.

2 kommentarer on “värmande värmare”

  1. Maria skriver:

    Jättefina!!

  2. Linn skriver:

    Myspys! 🙂


Kommentera

