komplimanglycka

I morse när jag skulle till jobbet, tog jag på mig en av mina favoritklänningar:

Efter enorma mängder trafik i stan och stadigt tilltagande huvudvärk kom jag fram till jobbet… tjugo minuter försent…

Men väl inne på mitt kontor (läs provrummet) vände eländet. Jag fick beröm för min ”jättefina klänning”.
De fantastiska orden kom ifrån en designer! En designer!

Jag tackade lugnt och artigt för komplimangen.
Inombords kände jag mig ungefär så här:

Och så var den dagen räddad!

One Comment on “komplimanglycka”

  1. Frk Svensson skriver:

    Vilken lycka! 😉 Stort smile resten av dan kan jag tänka mig. Var det månne en egenkomponerad kreation?


Kommentera

