nytt jobb och nya skor

Jo, det är ju såhär att jag har fått lite mer att göra om dagarna. Förutom att undervisa små söta högstadieelever i journalistik och media, ska jag även agera modell. Ja, ni hörde rätt – MODELL.
Men NEJ, jag ska inte trippa i skyhöga klackar, i takt till musik på catwalken. NEJ, jag ska inte svälta mig själv för att komma i pyttesmå utstyrslar.
Jag ska prova kläder. Eller om man så vill, leka provdocka för diverse inköpare och mönsterkonstruktörer. Mitt kontor kallas ”provrummet” och arbetsplatsen heter Indiska.

Och JA, jag är peppad! Kanske mest för att jag får vara med och se hur en konfektion växer fram. Jag får vältra mig i tyger och umgås med designers och mönsterskapare.

Efter första arbetsdagen kände jag mig så nöjd att jag var tvungen att köpa mig ett par höstskor!

Kommentera

