randigt allmoge

Det blev en colette-klänning till.

 När ändå mönsterdelarna låg i snygga högar på vardagsrumsgolvet och strykjärnet gick på högvarv, var det ju lika bra att fortsätta. Jag menar ju det…

Det bedårande trikåtyget hittade jag på Tygverket i Stockholm.

 Det randiga kontrasttyget låg snällt och väntade i linneskåpet.
Och så bra de bägge tygerna passar ihop! Allmoge + randigt = fantastiskt.

 Då tyget är väldigt stretchigt var jag tvungen att sy in klänningen lite.
Minus fyra centimeter på vardera sida och mitt randiga allmoge sitter som gjutet.

3 kommentarer on “randigt allmoge”

  1. Maria skriver:

    Du, den här gillar jag skarpt.
    Kanske t om är min favorit 🙂

  2. Kristina skriver:

    Ja fiiin! Men jag saknar den snygga provdockan! 🙂


Kommentera

