gränsfors t/r

I torsdags var det dags för utflykt. 07.00 startade bilen. Efter att den vackra modern och den coola dottern hämtat upp den söta mormorn och den galna mostern, började de drygt 30 milen mot Gränsfors blomkruksfabrik.

Det fanns mycket fint att titta på längs vägen.

Ungefär när vi passerat Uppsala tyckte jag att det var dags att vara framme.

Jag tänkte att den här långtradaren, den har långt kvar att åka.

Ju längre ifrån stan vi kom, desto fler loppisskyltar dök upp. Den här vägen måste jag åka igen, bestämde jag.

Så äntligen, var vi framme!

Vid Blomkruksfabriken i Gränsfors. Ingen tid fanns att förlora. Vi kastade oss in.

Och möttes av den finaste fabriken jag någonsin sett!

Fabriken startades för ungefär 100 år sedan och drivs nu av femte generationens blomkruksmakare.

Det var som en dröm att fota! Överallt fanns det prylar att titta på.

Ljuset, som flödade in genom de stora fabriksfönsterna var fantastiskt.
Perfekt för en hobbyfotograf som jag!

Längst in, vid ett av fabrikens fönster, hittade jag dessa gulliga lerduvor. Jag tänkte att även en blomkruksmakare vill nog göra annat än bara lerkrukor.

De här vackra andrasorteringskrukorna kostade ynka 13 kr!

Den vackra modern, blev för ett ögonblick galen och började klättra runt i fabriken,
ivrigt påhejandes av den söta mormorn.

När jag fotat klart, köpte jag några fina krukor.

Sedan gick vi till ett café, där man kunde fika vid en mycket högljudd å.

Den galna mostern satt närmast och hörde inte så mycket mer än vad ån sa.

Sedan åkte vi hem.

4 kommentarer on “gränsfors t/r”

  1. Kristina skriver:

    Mmmmmm det var en HÄRLIG DAG!!

  2. Maria skriver:

    Tänk…
    en var vacker…
    en var cool…..
    en var söt…
    ……och en var GALEN !!!!!
    Orättvist är vad det är!!

  3. Maria skriver:

    Tänkte väl det! 🙂


Kommentera

