sjukt peppad

Idag är jag sjuk. Ont i halsen, ont i huvudet, yr och febrig…och väldigt ynklig..!

Idag är jag också väldigt peppad inför morgondagens skolavslutning. Jag minns den lilla tösabiten inom mig, hon som BARA kände lycka inför sommarlovet.
När jag gick ut första klass, för nästan tjugo år sedan, sjöng jag solo i kyrkan..! Jag kommer ihåg de två raderna än idag och är fortfarande stolt som en tupp.
”Ja’ gör himlen vacker om kväällen, för ja’ gör den alldeles skär”…

Och här har vi den, genom tiderna, bästa sommarhiten:

Med andra ord, idag är jag SJUKT PEPPAD.

2 kommentarer on “sjukt peppad”

  1. Linn skriver:

    Åh sjöng du på din första sommaravslutning lilla gullet? Vad gosigt. Ja de är verkligen helt fantastiska de där båda. Min favvo är nog ändå Idas sommarvisa. 🙂 Nu har verkligen sommaren kommit.

  2. Linn skriver:

    Usch för att du är sjukling förresten. Inte kul. 😦


Kommentera

