hemtrevligt x 10

Tio hemtrevliga ting, som gör att jag myser:

1. Den här gardinen passar verkligen i sovrummet. De tidigare har känts så mesiga. Färgglatt ska det vara! Sa jag att det är jag som har sytt gardinen??
2. Jag är också väldigt nöjd över min underbara Lisa Larson-affisch.
Tänk vad lite god journalistik kan göra..!

3. I sovrummet, på MIN sida av sängen, står favoritbyrån.
Ett arv från gammelmormor Titti.

4. Den här boken, av Tove Jansson, handlar inte om muminfamiljen, utan om en liten flickas funderingar och en gammal farmors tankar om en sommarö.

5. Solmogna tomater på ett fint fat.

6. Gungorna utanför köksfönstret.

7. Flingsalt i en trasig kaffekopp.

8. Lådorna under köksskåpet.

9. Min garngömma i det finfina röda skåpet.

10. Högen med kläder som jag auktionerar ut på Tradera.

2 kommentarer on “hemtrevligt x 10”

  1. Maria skriver:

    Hm…tomaterna påminner mig om någon…….

  2. Linn skriver:

    Jättemysiga ting! Vackra stilleben! 😉


Kommentera

