mitt fina ingarö – blomster

Ingarö är en av de finaste platser på jorden. I helgen var jag där.
Med kameran i högsta hugg, kröp jag runt i trädgården och fotade.

Det är först när man kommer grönskan in på skinnet (läs bladen), som man märker hur fantastisk den är.

Vitsippeängar är vår!

Blad blir nog inte finare än så här.

Styvmorsvioler. De är så fina!

Gullvivorna försöker ta plats...

...i havet av liljekonvaljer.

Ett körsbärsträd blir inte finare än så här!

Inte ens armeringsjärn kan stoppa förgätmigej. Känns lite symboliskt på nåt vis...

En av mammas alla tulpaner.

Julros

De ÄR vackra!

Fler tulpaner.

Några till..

Önskar att jag visste vad denna lilla pudding heter.

Vita styvmorsvioler.

Pingstliljor

Jag tycker att de ser lite blyga ut...

Har för mig att de här INTE är gullvivor..?

Jäklar vad kul det är att plåta violer!

Soluret har stått vid körsbärsträdet så länge jag kan minnas.

En av trädgårdens alla påskliljor.

Ailien-rabarber..!

Granarna är som finast nu, med alla ljusgröna skott.

3 kommentarer on “mitt fina ingarö – blomster”

  1. Kristina skriver:

    OJ, så fint det blir från din kamera….

  2. Maria skriver:

    Mmmmmm…………

  3. Linn skriver:

    Vilka mysiga bilder! Violer är verkligen söta. 🙂


Kommentera

