matilda

Idag fikade jag hos bästaste Matilda. Tänk, vi har inte setts sedan pappa dog..!
Bästaste Matilda bjöd på kaffe och kladdkakeglass. En riktig höjdare, för er som inte provat.


Vi konstaterade följande:
Det är bra att prata om saker som är obekväma. Eller rättare sagt, det är bra att våga ställa obekväma frågor. Detta är A och O inom journalistiken (har vi fått inpräntat i våra journalistskallar) men funkar även för olika typer av sorgearbete.
Exempel: Jag har märkt att det är lättare att svara på frågor om min sorg och om pappa, än att starta samtal om det själv. Jag vet inte vad jag ska börja, eftersom min hjärna är i en enda röra. Att få en fråga, hur obekväm den än må vara, är väldigt befriande.

Tack för kaffet!

3 kommentarer on “matilda”

  1. Matilda skriver:

    Tack själv mitt hjärta!

  2. Maria skriver:

    Du, den där kan jag tänkas bli bjuden på vid tillfälle…..

    ”Får man aldrig något kaffe på det här stället”

    Puss

  3. Linn skriver:

    Mums!
    Vad mysigt det låter.
    Skönt att släppa ut lite känslor. Bra konstaterande tycker jag ni gjorde.
    Puss!


Kommentera

