stickfika och garndrömmar

Idag var jag och fikade med min underbara kusin, Linn. Vi är sanna stickentusiaster, även om vi ibland stickar hellre än bra.
Våra stickstunder går till såhär:
– ett mysigt café väljs, ibland med hjärtat, ibland med magen.
– beroende på hur hungriga vi är, beställs antingen mättande lunch, god smörgås eller smaskigt bakverk.
– stickposition intas sedan, helst i skön fåtölj. Jag tar gärna av mig skorna…
– stickprojekt ta sedan fram. Vi granskar varandras alster med stor nyfikenhet.
– därefter börjar några intensiva timmar, innehållandes allvarliga och mindre allvarliga diskussioner, kaffedrickande, fniss och gapskratt, toabesök och en hel del räta och aviga maskor.

När dagens stickfika var över tog Linn och jag en liten tur på Söder. Vi hittade en alldeles underbar liten garnbutik – Litet nystan.
Det var rea och jag var bara tvungen att köpa fyra härvor av detta fantastiska garn.
Tänkte att det kunde bli en fin kofta.

3 kommentarer on “stickfika och garndrömmar”

  1. Kristina skriver:

    Vilket fint garn! Den färgen gör dig ännu finare!! 🙂

  2. Maria skriver:

    ÅH!
    Rosa.
    Tänk så det kan bli 🙂

  3. Linn skriver:

    Himla myys! 🙂


Kommentera

