Solen gick precis ner

Det var sol idag. Solen gick precis ner.

Hela dagen har jag sagt till mig själv att: ”sen ska jag ta en promenad i solen”, ”man måste få ljus nu på hösten”, ”ljuset kanske gör att mina trötta ögon ser lite mindre trötta ut”.

Nu har solen gått ner. Snart är det mörkt.

Det blev ingen promenad i solen idag. Jag sitter här och har dåligt samvete. Jag tänker att i morgon, i morgon ska jag ta på mig min nya löpar-utrustning och möta den kyliga luften utanför. Det ska bli skönt, tänker jag, när jag sitter med datorn i knät och har dåligt samvete för min icke existerande träning.

I morgon ska jag vara duktig.

Jag undrar vad det är som gör att man tänker i former av ”duktig” respektive ”inte duktig”. Det finns ju ingen exakt definition av vad ”duktig” är, hur kan man då placera sig själv i ”duktig”- eller ”inte duktig”-facket.

Min kurator sa en gång: ”varför kan du inte vara nöjd för det du GÖR, istället för att må dåligt för det du INTE GÖR?”

I morgon, då ska jag vara duktig…

Min senaste löparsession kanske kan inspirera:

104879810’s Activities | RunKeeper.

Det är dagar som denna som gör att man längtar tillbaka till underbara Toscana!

One Comment on “Solen gick precis ner”

  1. Agnes skriver:

    Hej! Vilken fin blogg du har.
    Det är fler som har träningsångest dessa dagar. Och i och med ångest när jag INTE tränar blir det jobbigare och jobbigare att väl träna. Gör det inte till en större grej än vad det är liksom. En gång är bättre än ingen gång. Noll gånger är inte hela världen. Man kan inte vara på topp jämt väl?! Omänskligt.


Kommentera

