Kidsen

Detta bildspel kräver JavaScript.


Litet axplock från den underbara dagen på Tekniska museet.

 

Lärardag idag. Efter ett jätteroligt besök på Tekniska museet härom veckan, då kidsen fick göra TV, radio och tidning ”på riktigt”, trodde jag att de idag skulle studtsa upp och ner på stolarna i väntan på att få börja jobba.

Jag hade fel. Jag glömde för en stund bort att de är tonåringar.
Fraserna ”jag vet inte”, ”jag har ingen aning”, ”jag orkar inte”, ”jag vet inte heller” avlöste varandra och tonårings-kidsen satt som deghögar på sina stolar.
Vad är det som gör att kids i den åldern kräver att man som lärare ständigt måste vara bredvid och dra ingång de små liven? Att jämställa tonåringarna med vevgrammofoner som måste dras igång med jämna mellanrum, är inte att överdriva.
Det är så otroligt frustrerande! Men som den pedagogiska lärare jag är tar jag suckar och uppgivna gester med ro…

Det värsta är att när väl grammofonerna dragits igång, levererar de idé efter idé, som är så fulla av journalistiskt tänk att jag nästan blir lite blöt i ögat.

Kids of today…

Kommentera

